در یک تابع شنیده می شود
من اخیراً در یک دفتر حسابداری حرفه ای بودم. وقتی بحث به جوانی تبدیل شد، برخی از نظرات عبارت بودند از:
- در مورد جوانان این روزها، آنها چیز دیگری هستند.
- انگار هیچی نمیدونن شما باید اصول اولیه را به آنها آموزش دهید.
- آنها می خواهند در ۲۵ سالگی مدیر مالی شوند.
- غیر قابل اعتماد هستند.
این باعث شد به این فکر کنم که آیا ژنرال Z همان چیزی است که دیدگاههای بالا نشان میدهند؟
بومرها از 1946 تا 1964 متولد شدند، Millennials از 1981 تا 1996 متولد شدند، و Gen Z بعد از 1996 متولد شد. من یک بومر هستم. ما فکر می کنیم که بر روزهای سخت غلبه می کنیم و سخت کوش هستیم. بنابراین، من این را انکار نمی کنم که نسبت به جوان ها تعصب رونق بیشتری دارم.
اما وقتی نوبت به تلاش، یادگیری و ایجاد شغل میرسد، تجربیات اخیر من باعث میشود که با کلیشه Gen Z مخالف باشم.
تجربه اخیر من
در سال 2023، برنامه کارآموزی را ایجاد کردیم، یک دوره کارآموزی 9 تا 12 ماهه که از سر ناچاری ایجاد کردیم. همه کارآموزان ژنرال Z بودند – در اوایل 20 سالگی.
در این برنامه با کارورزان مانند کارمندان تمام وقت خود رفتار کردیم. ما همان آموزش و دسترسی به ابزارهای فناوری اطلاعات را به آنها دادیم و آنها سر کار بودند. آنها که در شروع فصل شلوغ به این تیم پیوسته اند، تحت فشار تمرین کرده و کار می کنند.
کارآموزان با برخورد و تلاش خود مرا تحت تأثیر قرار دادند. من معتقدم که میتوانیم کارمندان مناسب پیدا کنیم، اگرچه نگران کیفیت آموزش هستیم.
چگونه آنها را مدیریت کردیم
ما با آنها مانند کارمندان عادی رفتار کردیم و به آنها دسترسی به منابع دادیم. موارد خاصی که ما روی آنها تمرکز کردیم و انجام دادیم عبارتند از:
- در هیئت مدیره-ما هدف و اولویت های خود را مورد بحث قرار دادیم، بخش های مختلف کار خود را ارائه کردند و در مورد سیاست هایی که برای آنها اعمال می شود بحث کردیم.
- آموزش-اکثر کارآموزان مدرک حسابداری دارند، اما ما تصور نمیکردیم که میدانند. ما آنها را در تئوری ها و تکنیک های اولیه آموزش دادیم. ما دقیقاً آموزش هایی را که آنها برای انجام کارهایشان نیاز داشتند ارائه کردیم.
- انتظارات-مدیران انتظارات روشنی را تعیین می کنند و بازخورد منظم ارائه می دهند.
کمک – مدیر و همکاران آماده بودند تا با هر مشکلی به آنها کمک کنند و آنها را آموزش دهند. - مشاغل– ما در مورد مشاغل و ویژگی هایی که فکر می کنیم برای ایجاد یک حرفه قوی با آنها مهم است بحث کردیم.
- یادگیری-ما در مورد اهمیت شکلگیری عادت مطالعه برای ایجاد یک شغل بحث کردیم.
- ما آنها را تشویق کردیم که ایده ها را امتحان کنند و از شکست نترسند.
نسل من به ندرت شغل خود را تغییر داد و از نردبان شرکت بالا رفت، اما ژنرال Z احتمالاً حتی بیشتر از ما شغل خود را تغییر خواهد داد. آنها انتظار دارند در محیط هایی کار کنند که از ابزارهای مدرن استفاده می کنند و خواهان زمینه و معنا در محل کار هستند. حسابداران Gen Z می توانند وضعیت همکارانشان در سراسر جهان را ببینند. آنها انتظار چنین کاری را دارند و ما باید این واقعیت را بپذیریم.
نکته برای ژنرال Z
جنیفر ویلسون این افکار را در مورد ژنرال Z در حسابداری ارائه می دهد:
- آنها نیاز به کسب تجربه و تخصص لازم برای حل مشکلات پیچیده و ارائه راه حل های پایدار دارند.
- چالش آنها این است که بپذیرند شما چیزی را که نمی دانید نمی دانید.
- آنها باید روی آموزش سرمایهگذاری کنند تا بتوانند ایدههای عالی را که هم کسبوکارها و هم مشتریان به آن نیاز دارند ارائه دهند.
- در مقابل میل به شناور شدن و تکیه بیش از حد به موتورهای جستجو و تفکر سریع برای پاسخ مقاومت کنید.
- حفاری و توسعه یک تخصص.
- از افکار بد یا درست دوری کنید.
- به مافوق خود کمک کنید و ایده های خود را برای تغییر سازنده از موضع تحقیق و حقایق به اشتراک بگذارید.
- یک توسعه دهنده راه حل باشید، نه فقط یک اشاره گر مشکل.
Gen Z چیز دیگری نیست. این کلیشه ها مفید نیستند. اگر ما آنها را راهنمایی کنیم، روی آموزش و آموزش سرمایه گذاری کنیم، انتظاراتی داشته باشیم و تجربه عملی به آنها بدهیم، آنها مشتاق کار هستند. این تجربه من با کارآموزان در برنامه تجربه کاری است.
واقعیت در SCG این است که ما شرکت را به Millennials و Gen Z واگذار می کنیم که Gen Z اکثریت است. حمایت، توسعه و به چالش کشیدن آنها برای ایجاد عادات و نگرش هایی که آنها را قادر می سازد تا شغلی موفق داشته باشند، به نفع ماست. ما قبول داریم که چون آنها در زمان های مختلف بزرگ شده اند، انتظاراتی متفاوت از ما خواهند داشت. آنها هنوز هم مثل ما در جوانی شغل خوبی می خواهند.
جورج کاتاکو
جنیفر ویلسون، “یک فراخوان برای تغییر: نامه ای سرگشاده به هر نسل”، در پر کردن شکاف: تقویت رابطه بین رهبران فعلی و نوظهور در حرفه CPA(اتحاد مشاوران CPA، 2016)، 1-5.