در دسترس قرار دادن برنامه نویسی متمرکز بر IM برای محققان در بازارهای نوظهور
Sheth همچنین بودجه ای را برای حمایت از برنامه بازاریابی بین المللی AIB در بازارهای نوظهور، که هدف آن ارائه کارگاه های آموزشی در تئوری و روش های تحقیقات بازاریابی بین المللی است، فراهم کرده است. هدف این برنامه برای دانشگاهیان و دانشجویان دکترا است که در مناطقی زندگی می کنند که توسط شعبه های آفریقا و خاورمیانه و شمال آفریقا AIB ارائه می شود.
با استقرار وجوه Sheth در این راه، AIB در نظر دارد منابع توسعه حرفه ای خود را در دسترس دانشمندان ساکن در این مناطق قرار دهد. برای مثال، منابع مالی Sheth از گری نایت، رئیس فعلی AIB (ایالات متحده آمریکا) و هلنا برنارد (آفریقای جنوبی) معاون سابق رئیس AIB برای شرکت در کنفرانس هیئت مدیره بازارهای نوظهور در دانشگاه نلسون ماندلا در آفریقای جنوبی در اواخر اکتبر 2023، آقای گری نایت و نارش حمایت کرد. مالهوترا به همراه کلی هویت و جگ شت (از طریق زوم) یک جلسه ویژه در مورد بازاریابی بین المللی در بازارهای نوظهور و نحوه انجام تحقیق و انتشار در بازاریابی بین المللی برگزار کردند. این کنفرانس که توسط دکتر نارش مالهوترا، محقق برجسته بازاریابی سازماندهی شد، یک تلاش مشترک با AIB بود.